piątek, 24 sierpnia 2012

Alkohol.

Lekarze uważają, że kufel piwa lub kieliszek wina pomagają nawet rozluźnić się po męczącym dniu.
Jest to prawdą, alkohol w małych ilościach działa rozluźniająco.
Problem przychodzi wtedy, kiedy staje się to nawykiem.




Oczywiście pewne składniki znajdujące się w winie chronią nas przed zawałem serca, inne działają trawienne, a jeszcze inne podnoszą ciśnienie krwi.

Składniki znajdujące się w piwie przyśpieszają trawienie i poprawiają pracę nerek.






Kobiety jednak słabiej tolerują alkohol niż mężczyźni.
Wątroba zdrowego mężczyzny poradzi sobie z 60-80 g alkoholu dziennie.
U zdrowej kobiety wątroba zniesie bez szkody dla zdrowia jedną trzecią tej dawki.


Ile to jest 20-30 gramów alkoholu?

1/4 litra wina
1/4 litr szampana
1 mały kieliszek wina deserowego
1 kieliszek wódki

Patrząc na te zestawienie można powiedzieć: "To bardzo mało"
Dlatego warto zastosować kilka tricków, aby "przedłużyć" drinki.

1. Pijmy alkoholowe napoje orzeźwiające, np. wino pół na pół z lemoniadą
2.Zamawiajmy do wina butelkę wody.
3.Przestawmy się na picie tzw. long drinks, czyli koktajli o mniejszej zawartości alkoholu.
4. Unikajmy alkoholu na drugi dzień po piciu, aby organizm odpoczął


Long drinks


Piwo bezalkoholowe to doskonały produkt. Zachowuje wszystkie zalety piwa, jest lekkostrawne, a przy okazji dostarcza połowę mniej kalorii.Około 220 kalorii na litr.

Piwo dietetyczne.
Nie jest bezalkoholowe.
Zawiera około 4 %. Mniejsza jest jedynie ilość węglowodanów dlatego chętniej jest wypijane przez cukrzyków. zawiera około 350 kalorii na litr.

Zwykłe około 500 kalorii / l



Autor: Michał Maleszewski
Dołącz do mnie na Fb!


1 komentarz:

  1. oczywiscie wszystko szkodzi ale z umiarem mysle ze nie ;)

    pozdrawiam

    kawkas.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń