piątek, 3 sierpnia 2012

Jaki wpływ na nasz organizm ma ruch?


Chyba każda osoba, która aktywnie spędza czas,  potrafi wymienić korzystne zmiany jakie zachodzą w organiźmie po wysiłku fizycznym.
Ja dodam kilka ciekawostek.



Serce staje się sprawniejsze.
Średnie tętno w spoczynku wynosi około 80 uderzeń na minutę, co daje około 115 000 uderzeń dziennie.
U sportowców tętno w spoczynku wynosi 60 uderzeń na minutę, czyli około 86 000 uderzeń dziennie. Serce odpowiednio wytrenowane oszczędza sobie zatem około 30 000 uderzerzeń w ciągu dnia pompując więcej krwi do naczyń krwionośnych , a bijąc dużo wolniej.
Dlatego uważa się , że sport i ćwiczenia fizyczne to najlepsza profilaktyka zawału serca.

Oddech staje się głębszy.
Wytrenowane płuca mieszczą więcej powietrza i dzięki temu więcej tlenu dostaje się do komórek ciała.
Czy wiesz, że w spoczynku wdychamy i wydychamy około 8 litrów powietrza na minutę? A czy wiesz , że podczas wysiłku fizycznego ta ilość może zwiększyć się nawet do 100 litrów?

Stawy i kości stają się mocniejsze.
Mięśnie, ścięgna, więzadła, chrząstki są lepiej odżywione i stanowią dla kości mocniejszą podporę.
Ćwiczenia wpływają korzystnie na krążenie, a zatem poprawiają zaopatrzenie kości w wapń.

Przemiana materii ulega przyśpieszeniu.
Zwiększony dopływ tlenu umożliwia szybsze spalanie substancji odżywczych oraz nagromadzonych zapasów tłuszczów.


Śpimy lepiej.
Po wysiłku jesteśmy bardziej zmęczeni i odprężeni, nie mamy zatem problemów z zaśnięciem. Śpimy krócej, a jesteśmy bardziej wypoczęci.

System odpornościowy jest w dobrej formie.
Szybka przemiana materii powoduje, że jesteśmy znacznie mniej podatni na choroby zakaźne.

Chce się żyć!
Intensywny ruch wpływa na świadomość własnego ciała. Nastój poprawia się, ponieważ mózg produkuje więcej endorfin, naturalnych środków przeciwbólowych.

No, więc do dzieła...Biegnij na siłownię :)


Autor: Michał Maleszewski
Polub mnie na Fb! 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz