wtorek, 7 sierpnia 2012

Ważne jak jesz!

Nie wiem dlaczego jest tak, że w naszym kraju nie przywiązuje się do tego problemu, żadnej wagi.
Każdy jada kiedy chce, jak mu wygodniej, o najróżniejszych porach.



Tymczasem kładę nacisk, aby jadać w miarę regularnie i co najmniej pięć posiłków w ciągu dnia.
W wielu krajach istnieje przerwa godzinowa w pracy, która trwa od pół do dwóch godzin. Wydłuża się przez to godziny pracy o dodatkowy czas.
Udowodniono, że przed obiadem spada wydajność pracy. W naszym kraju w wielu miejscach w ogóle nie ma mowy, żeby opuścić miejsce pracy i wyjść poza mury na obiad.

Ważne jest, aby poszczególne posiłki zawierały odpowiednią ilość dziennego zapotrzebowania kalorii.
Jak to powinno się rozkładać?

Posiłek                                      Procent (%) dziennego zapotrzebowania na energię
I śniadanie                                   25-30
II śniadanie                                   5-10
Obiad                                         30-35
Podwieczorek                              5-10
Kolacja                                       20-30


Powinniśmy jadać obfite śniadania, obfite obiady i skromne kolacje.
W naszym jadłospisie II śniadaniem bywa zazwyczaj kawa z mlekiem.

W Polsce można zaobserwować, że zamiast zaplanowanych wcześniej posiłków "przegryzamy" niemal zawsze to co tuczące co powoduje problemy z nadwagą. Są to zazwyczaj: pączki, czekolada, batonik, torcik, solanki, cukierki.
A czy nie lepiej gdybyśmy zastąpili to: jabłkami, bananami, marchewką? Czymś co ma mniej kalorii i wiele witaminy C? Oczywiście, że lepiej.

Lepiej jadać pięć mniejszych posiłków, niż trzy większe.
Mniejsze posiłki nie tuczą tak łatwo. Żołądek nie jest tak obciążony i lepiej trawi.

Często słyszymy, że nie powinniśmy jeść po godzinie 18...
Nie chodzi w tym wypadku o dokładną godzinę 18, ale o to że nie należy jeść dwie godziny przed snem, ponieważ nasz organizm "usypia" i zajmie się trawieniem.

Ile razy słyszałem... "To, żeby się nie objadać na noc to zjem tylko jabłko"... Na noc nie jemy warzyw, ani owoców (węglowodanów), ponieważ odkładają nam się w tkankę tłuszczową.


Zapotrzebowanie organizmu w produkty:




Jedz dużo warzyw i owoców...



Autor: Michał Maleszewski
Dołącz do mnie na Fb!


4 komentarze:

  1. No fakt to prawda, że w naszym kraju niewiele ludzi dba o wygląd zewnętrzny, świetne rady, warte skorzystania ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Drogi Anonimowy użytkowniku!
    Twoje IP zgodnie z obowiązującym prawem udostępniam na żądanie organów ścigania. W związku z tym mam prawo wytoczyć ci proces cywilny.
    Za udostępnianie materiałów (za które wydawnictwo zostało już ukarane) bez mojej wiedzy i w celu urażenia moich dóbr osobistych może grozić ci kara grzywny oraz ograniczenie wolności do lat dwóch.
    Art.216 par.2 oraz art.81 prawa autorskiego.

    W związku z tym mam prawo pozwać cię do sądu z prawie stu procentową szansą na wygrany proces (przypominam w tej sprawie już jeden wygrałam)

    Czy ludzie na prawdę nie zdają sobie sprawy, że łatwo taką Anonimową osobę namierzyć?

    OdpowiedzUsuń
  4. Zostały złamane także postanowienia Regulaminu portalu ifotos o czym zostali już powiadomieni.

    "1.Internaucie korzystającemu z usług iFotos.pl zabronione jest wgrywanie zdjęć rozpowszechniających przemoc, pornografię, pedofilię oraz inne zdjęcia lub obrazki niezgodne z prawem polskim."

    "2. Internauta korzystający z usług iFotos.pl, wgrywając zdjęcie poświadcza automatycznie, iż uzyskał zgodę na jego publikację bądź posiada odpowiednie zgody i prawa, według których publikacja jest dozwolona."

    "Osoba która dodaje zdjęcie zgadza się na przechowywanie jego adresu IP na serwerze."

    Jestem zbyt dobra i nie zgłoszę sprawy do prokuratury jeśli się to nie powtórzy.
    Wiedz tylko, że też potrafię być przebiegła i znaj moją dobroć.

    Ty mnie chciałeś poniżyć/ obrazić, a ja darowałam ci nieprzyjemności.

    Może kiedyś odezwie się twoje sumienie.

    OdpowiedzUsuń