czwartek, 27 września 2012

Kilka prawd o żywieniu.

Bardzo często słyszę u osób, które postanawiają zacząć się odchudzać "muszę mniej jeść, bo przytyło mi się...". Mało kto zadaje sobie pytanie czym to jest spowodowane i jakie mogą być konsekwencje tego co postanawiają z tym zrobić.




Gdy dochodzi do sytuacji, że nasza waga znacząco wzrasta, najczęściej jest to przyczyną tego, że z jakiegoś powodu nasz metabolizm zwolnił, albo do naszej diety dołożyliśmy zbyt dużo węglowodanów (przeważnie chodzi o słodycze), albo zbagatelizowaliśmy wszelkie zasady zdrowego odżywiania się.

Często nie zdajemy sobie sprawy, jak niewiele musielibyśmy zmienić w naszym sposobie odżywiania, aby cieszyć się szczupłą sylwetką. Nie jest to wcale związane z utrzymywaniem ścisłej diety i samymi wyrzeczeniami.

Oto kilka podstawowych zasad, które pomogą nam w utrzymaniu szczupłej figury:

1. Ilość posiłków w ciągu dnia to 4-5 (do posiłków zaliczane są również owoce, które zjadamy w ciągu dnia)
2. Dobre śniadanie to podstawa, powinno ono dostarczyć nam dużo energii, abyśmy mieli siły rozpocząć dzień
3. Energia powinna pochodzić z węglowodanów złożonych, czyli powinniśmy wybierać raczej produkty pełnoziarniste (pieczywo, makarony, ryż). Pomoże nam to przez dłuższy czas dostarczać energii dla organizmu
4. Powinno się unikać dużej ilości słodyczy w ciągu dnia (cukry proste powodują wyrzut insuliny i wysoki wzrost poziomu cukru we krwi, to co nie zostanie wykorzystane na energię, odkłada się w postaci tkanki tłuszczowej)
5. Posiłki powinny zawierać jakieś wartości odżywcze, a nie puste kalorie, dlatego powinniśmy dostarczać wszystkie składniki odżywcze (białka, węglowodany, tłuszcze)
6. Smażenie powinniśmy zastąpić gotowaniem na parze, bądź grillowaniem, a jeżeli już musimy coś usmażyć to powinniśmy wybierać do tego oleje roślinne albo z pestek winogron.
7. Nie powinno się przegładzać organizmu. Po długotrwałej przerwie w dostarczaniu posiłku, nasza trzustka produkuje zwiększone ilości insuliny, co powoduje reakcję obronną organizmu i zwiększone magazynowanie tkanki tłuszczowej.
8. Ostatni posiłek powinno się jeść na 2-3 godziny przed snem (a nie o 18 tak jak myślą niektórzy, bo wszystko jest uzależnione o której ktoś chodzi spać)
9. Przed snem powinniśmy unikać węglowodanów, w trakcie snu nasz metabolizm zwalnia i powoduje to odkładanie tkanki tłuszczowej
10. Nie powinniśmy spożywać owoców i warzyw przed snem, po pierwsze dlatego, że zawierają węglowodany, po drugie - zawierają błonnik który spowalnia procesy trawienia
11. Dzienne spożycie wody dla osoby która nie trenuje powinno wynosić ok 2 litrów, odpowiednie nawodnienie również pomaga w pozbywaniu się tkanki tłuszczowej

Mam nadzieję, że ten artykuł w jakimś stopniu uświadomi Was trochę jak należy się odżywiać i jakie do tej pory popełnialiście błędy. W razie jakichkolwiek pytań i wątpliwości zachęcam do kontaktu ze mną.

Autor: Michał Maleszewski
Dołącz do mnie na Fb!

piątek, 21 września 2012

Czym są suplementy?

Czy suplementy diety to to samo co sterydy? Oczywiście że NIE, wszyscy Ci co w jakimś stopniu interesują się sportem i mieli styczność z suplementami doskonale sobie zdają z tego sprawę. Są jednak osoby, których wyobrażenie jest inne i postawiłyby pomiędzy tymi dwoma wyrażeniami znak równości.



W życiu codziennym wiele osób pomimo, że nie zdaje sobie sprawy, korzysta z suplementów. Suplementy to nic innego jak dodatki stanowiące uzupełnienie codziennej diety, używanie ich wzbogaca codzienną dietę, w której często brakuje różnych ważnych substancji takich jak chociażby witaminy i minerały.
Suplementy to również składniki, które pomagają nam bardzo często w osiągnięciu określonego celu, np. gdy chcemy stracić parę kilogramów, bardzo pomocne mogą nam się okazać: CLA, Chrom, Zielona herbata, L-karnityna... . Żebyśmy to jednak dobrze zrozumieli. Wszystko to co wymieniłem powyżej, może jedynie pomóc nam w oiągnięciu określonego celu, natomiast samo zażywanie ich nie spowoduje że schudniemy. Aby osiągnąć sukces, musimy wykonać jakąś "pracę fizyczną", czyli np. trening, a odpowiednia suplementacja pomaga przyspieszyć ten proces.

Możemy stosować odpowiednią suplementację również w tą drugą stronę, czyli np. jak chcemy przytyć. Są organizmy, które mają problemy z nabieraniem masy, pomimo zjadania dużych ilości posiłków ich waga stoi w miejscu. Wtedy właśnie można się wspomóc odpowiednimi suplementami. Musimy jednak pamiętać, aby zasięgnąć porady u osoby, która ma o tym trochę pojęcia i pomoże nam odpowiednio dobrać co możemy brać i w jakich ilościach, w przeciwnym razie możemy sobie wyrządzić więcej krzywdy niż pożytku. Dla przykładu: zbyt duże ilości białka mogą spowodować uszkodzenie wątroby. Wiele osób zapomina o tym, że białko dostarczamy z pożywieniem i w momencie gdy zaczynamy ćwiczyć, chcąc osiągnąć szybszy rezultat (więdząc że białko jest budulcem naszej masy mięśniowej) suplementujemy dodatkowo białko w znacznych ilościach i wyrządzamy sobie krzywdę.



Bardzo często nasza codzienna dieta jest uboga w witaminy i minerały, co niesie za sobą różne konsekwencje. Niedobór witamin może powodować problemy z kośćmi, krzepliwością krwi, skórą, włosami, odpornością organizmu na różne choroby itp. .
Niedobór minerałów, pomimo że w organizmie występują w śladowych ilościach, może powodować zaburzenia w funkcjonowaniu organizmu i złe samopoczucie. Najczęstsze problemy związane z tym to: utrata masy, sucha skóra, skórcze mięśniowe, zmęczenie, bóle w stawach, spowolnienie wzrostu włosów, łamliwość paznokci, trądzik, bóle głowy itd. .
Często tego typu dolegliwości tłumaczymy złą pogodą, lub spadkiem ciśnienia, natomiast przyczyny mogą być gdzieś indziej.

Więc zachęcam wszystkich do korzystania z suplementów, w celu uzupełnienia niedoborów niektórych składników, tylko róbmy to z rozwagą.


Twój Trener Personalny: Michał Maleszewski
Dołącz do mnie na FB!



czwartek, 20 września 2012

Targi ślubne.

15 września przy ulicy Marsa w Warszawie odbyły się Targi Ślubne, w których wzięły udział nasze modelki.
Wieczorem odbyła się także prezentacja nowej kolekcji na 2013 rok.
Moje modelki zaprezentowały 104 projekty.

Dzisiaj dodaję kilka zdjęć z przygotowań oraz Targów, a wkrótce dodaj z samej prezentacji kolekcji.
Wybaczcie, że nie rozwijam tematu, ale przygotowuje bardzo duży pokaz w łódźkiej Manufakturze i mam mnóstwo pracy.

Zapraszam do obejrzenia zdjęć.
































Serdecznie dziękujemy wizażystkom ze Szkoły Beauty-Art za wykonanie makijaży.
Wizażystki bazują na produktach Make-up Studio. Polecam te kosmetyki, są genialne.
Jeśli byłby ktoś zainteresowany to zapraszam po kosmetyki do mnie :)









Wraz z Krzysztofem Czajcznym miałam przyjemność prowadzić ten pokaz.
















Wykonywałam zdjęcia 104 projektom z nowej kolekcji.
Nie mogłam się zdecydować :)






Wkrótce dodam zdjęcia z pokazu.

czwartek, 13 września 2012

Jak często ćwiczyć?

Wiele razy trafiają do mnie pytania od osób, które postanowiły coś ze sobą zrobić - "jak często mam trenować?". Odpowiedź przeważnie za każdym razem jest taka sama - " to zależy co chcesz osiągnąć".



Każdy, gdy rozpoczyna swoją przygodę z treningiem stawia sobie inny cel. Jeden rozpoczyna trening po to by sie lepiej czuć, ktoś inny natomiast po to żeby stracić trochę kilogramów, jeszcze ktoś inny żeby trochę przytyć, niektórzy zaczynają trenować w celach rehabilitacyjnych. Dla każdego jest potrzebny inny rodzaj treningu, inna intensywność, a także inna częstotliwość.

Wiadomą rzeczą jest, że częstszy trening, to lepsze i szybsze efekty. Musimy jednak pamiętać o regeneracji organizmu. Dla osób, które rozpoczynają trenować optymalna ilość treningów to 2-3 tygodniowo z 2 dniami przerwy pomiędzy. Organizm nie przyzwyczajony do wysiłku fizycznego potrzebuje trochę więcej czasu na regenerację niż ten co jest w jakimś stopniu już wytrenowany.
Gdy już jesteśmy jakiś czas wdrożeni w trening ( po ok. 1,5 miesiąca treningu), nie powinniśmy schodzić poniżej 3 treningów tygodniowo (jeżeli chcemy mieć widoczne efekty).
Trzy treningi w ciągu tygodnia jest to takie minimum a zarazem optymalna ilość aby organizm mógł się dobrze regenerować.

Osoby, których celem jest utrata tkanki tłuszczowej, powinny jednak poświęcić trochę więcej czasu na trening.Trening takich osób charakteryzuje się większą intensywnością, ale mniejszymi obciążeniami, dlatego najbardziej optymalna ilość treningów tygodniowo to 4-5. Przy czym trening takich osób może być bardziej zróżnicowany, oparty głównie na treningu aerobowym, natomiast siłówka jest tylko dodatkiem, którego celem jest podkręcić metabolizm.
Podobnie jest z treningiem zaawansowanych, którzy chcą zbudować swoją muskulaturę. Trening 4-5 dni w tygodniu jest bardziej efektywny. Obciążenia na takim treningu są większe natomiast jednego dnia robimy przeważnie jedną grupę mięśniową.

Niezależnie od tego ilu dniowy trening robimy, pamiętajmy o regeneracji organizmu, której zdecydowaną podstawą jest prawidłowy sen.

Autor: Michał Maleszewski
Dołącz do mnie na FB!

poniedziałek, 10 września 2012

Pokaz Maxima- modelki

Dnia 15 września odbędzie się pokaz Maxima.


Modelki, które wybrałam do pokazu to:

Paulina Zaręba
Dominika Kucharczyk
Ilona Kuranda
Nejka Pawelska
Adrianna Mazur
Izabela Ejnik
Sylwia Badowska
Anna Szczepańska

Pokaz rozpoczyna się o godzinie 18. Modelki będę prosiła o przybycie o godz 15.00 w celu wykonania przymiarek i makijaży.

Pokaz odbędzie się podczas Targów Mody przy ulicy Marsa 56 c w Warszawie.


Przypominam, że modelki powinny przyjść bez makijażu, aby wizażystki nie musiały dodatkowo wykonywać czynności oczyszczania często grubej warstwy makijażu.
Dzień przed należy wykonać peeling twarzy.
W dzień pokazu myjemy włosy i staramy się nie nakładać pianek i lakieru do włosów.

Modelkom zostaną wykonane kolorowe makijaże (takie jak lubicie)oraz fryzury.

Proszę, aby każda z Was zabrała:
- białe lub beżowe obuwie na szpilce (dodatkowo mogą być  w tym kolorze balerinki)
- cielistą  (najlepiej bezszwową bieliznę)
- ewentualnie dodatkowy biały komplet bielizny
- na wszelki wypadek zabezpieczcie się biorąc coś do przegryzienia, ponieważ może być problem dostać tam jedzenie.

Będę do Was dzwoniła w celu umówienia się w konkretnym miejscu wejścia.

Pozdrawiam.
-

sobota, 8 września 2012

Manufaktura -pokaz mody.

Wielkimi krokami zbliża się weekendowy pokaz mody w łódźkiej Manufakturze, który będę miała przyjemność wyreżyserować.
Pokaz odbędzie się 6-7 października.
W ciągu dwóch dni na wybiegu zaprezentujemy około 90 marek odzieżowych, a na koniec przygotujemy rewelacyjny pokaz Bohoboco.



Będzie się działo!

Pokazy będą podzielone na cztery bloki tematyczne.

Przy tak dużym pokazie będę potrzebowała 20 modelek i 8 modeli jednego dnia oraz 10 modelek i 8 modeli drugiego dnia.

Może wszystkich zaskoczę, ale będę szukała niestandardowych modelek, bardziej zmysłowych, kobiecych,pięknych, ale koniecznie z doświadczeniem na wybiegu.
Z racji, że będziemy wspólnie pracować przed pokazem tylko od czwartku, to nie ma tutaj możliwości o nauce sztuki catwalk.

Wybór modelek do pokazu to taki mój akt przeciwko anoreksji na wybiegach.

Modelki jakie potrzebuję powinny mieć:
- minimum 172 cm wzrostu
- proporcjonalną sylwetkę
- ciekawą urodę
- doświadczenie, które sprawdzę na castingu

Modele powinni posiadać:
-minimum 180 cm wzrostu
- ciekawe rysy twarzy
- doświadczenie

Casting odbędzie się w Łodzi, ale termin i miejsce podam około środy.

W tym momencie ogłaszam pre-casting!

Wyślij swoje 3 aktualne zdjęcia (tylko pomniejsz ich rozdzielczość)  (sylwetka, portret, bielizna lu strój kąpielowy) oraz dane:
- imię
-nazwisko
- miasto zamieszkania
- wzrost
- wymiary: biust-talia- biodra
-  doświadczenie
- numer telefonu
- adres e-mail

Zgłoszenie wyślij na adres idjankowska@gmail.com z dopiskiem "Manufaktura"

Modelki, które przejdą pozytywnie pro-casting zostaną zaproszone na drugi etap castingu w Warszawie lub Łodzi ( w zależności od miejsca zamieszkania).

Modelki wybrane do pokazu z innych części Polski niż Łódź, będą miały zapewnione zakwaterowanie w Łodzi na czas trwania pokazu i przygotowań.

Jeśli jesteś modelką/modelem z umową w agencji modelek- Zgłoś się do nas za pośrednictwem agencji.

Od dziś czekam na wasze zgłoszenia.

Gwarantujemy bardzo wysokie wynagrodzenie za udział w pokazie dla modelek i modeli !!!

Modelki, które ze mną już współpracowały mają większe szanse na pracę przy pokazie.