piątek, 14 grudnia 2012

Ćwiczenia i prawidłowo zbilansowana dieta gwarancją osiągnięcia sukcesu.

Zbliża się koniec roku, za chwilę znowu zyskają na wartości noworoczne postanowienia. Jednym z tych postanowień, u wielu osób pojawi się praca nad własną sylwetką.
I to jest bardzo dobre postanowienie, tylko dalej powinniśmy wiedzieć jak to wszystko zaplanować, żeby miało ręce i nogi, i przyniosło oczekiwane rezultaty.

zdj.papilot.pl

Na początku wybieramy rodzaj wysiłku fizycznego, którym chcemy wpływać na nasz organizm. I tu sprawa nie jest tak do końca oczywista. Prawda jest taka, że im więcej stosujemy środków, aby to osiągnąć, tym efekt jest szybszy i lepszy.Ciężko nam będzie bowiem schudnąć chodząc tylko np. na jogę.
Zmierzam do tego, że aby osiągnąć określony efekt musimy dostosować rodzaj treningu do zapotrzebowania. Tutaj dobrze jest skorzystać z pomocy kogoś, kto będzie wiedział jak nami pokierować.

Możemy taki plan stworzyć samodzielnie pod warunkiem, że wiemy, które ćwiczenie wpływa na które grupy mięśniowe i jak ćwiczyć, aby zmniejszyć objętość mięśnia lub ją zwiększyć w zależności od zapotrzebowania, jak kształtować wydolność, jak spalać tkankę tłuszczową, jak dostosować objętość i intensywność treningu. To tylko niektóre z wielu rzeczy na które musimy tak na prawdę zwrócić uwagę planując nasz trening.



Wiele osób nie zastanawia się nad tym wszystkim, nie doszukuje się w treningu niczego skomplikowanego, wydaje im się że wystarczy iść poćwiczyć jakkolwiek a efekty się pojawią. W niewielkim stopniu można powiedzieć, że mają rację, ponieważ jakieś efekty na pewno będą, tylko nie zawsze będą to te pożądane. Nieraz mogą to być bóle kręgosłupa spowodowane przeciążeniem, nieraz dysproporcje w budowie ciała, czasami mogą pojawić się urazy związane ze złym wykonywaniem ćwiczeń. Po jakimś miesiącu-dwóch, stwierdzimy że nie ma to wszystko sensu a my nie mamy czasu na to i wszystko wróci do codzienności.

Oprócz dostosowania treningu, powinniśmy poświęcić chwilę na przemyślenia, jak wogóle do tego doszło, że mamy sobie coś do zarzucenia jeżeli chodzi o naszą sylwetkę. Żeby przyspieszyć efekty treningu, powinniśmy wyeliminować złe nawyki.



Bardzo często problem tkwi w naszych złych nawykach żywieniowych. (O podstawowych zasadach zdrowego żywienia pisałem już wcześniej, więc jeżeli ktoś poważnie myśli nad przemianą zachęcam do odświeżenia sobie tamtego artykułu.) Musimy pamiętać, że aby organizm mógł prawidłowo funkcjonować, powinniśmy mu dostarczać odpowiednie składniki odżywcze, dobrane w odpowiednich proporcjach. Spełnienie tego warunku sprawia, że nasz organizm prawidłowo się rozwija.
Gdy decydujemy się na trening musimy również pamiętać o zmianach w sposobie odżywiania się. Gdy na nasz organizm działamy bodźcem, jakim jest np. trening fizyczny, wzrasta zapotrzebowanie na energię a także na materiał budulcowy jakim jest np. białko, niemniej jednak inne składniki takie jak tłuszcze też są potrzebne ponieważ pełnią inne ważne funkcje.
Dobór odpowiednich proporcji białka, tłuszczów i węglowodanów jest zatem bardzo ważny, ponieważ wpływa na to czy nasz organizm zyskuje na wadze czy traci, buduje mięśnie czy je spala. Jeżeli za bardzo pójdziemy w stronę białka, możemy nie mieć siły na ćwiczenia, a poza tym możemy znacznie obciążyć wątrobę co dalej będzie miało konsekwencje zdrowotne. Jeżeli dostarczyły zbyt dużo węglowodanów możemy otłuścić organizm.

Ktoś kiedyś powiedział: " jesteśmy tym co jemy" i ja podpisuję się pod tym stwierdzeniem.
Nie musimy od razu stosować rygorystycznych diet, ale jeżeli chcemy zmienić coś w swoim wyglądzie powinniśmy poradzić się kogoś : co jeść kiedy i w jakich proporcjach. Ma bowiem znaczenie co zjemy przed treningiem co po treningu, co przed snem i w jakim odstępie czasowym powinno się jeść.

W powyższym artykule przedstawiłem dwa podstawowe aspekty, które powinniśmy wziąć pod uwagę jeżeli chcemy, aby nasze "noworoczne postanowienie" przyniosło oczekiwany efekt. Zastosowanie pojedynczych środków (samego treningu, bądź samej zmiany odżywiania się), w jakimś stopniu na pewno też jest skuteczne, ale jest to na krótką metę i raczej nie da pełnej satysfakcji.


Twój Trener Personalny- Michał Maleszewski
Dołącz do mnie na Fb! 







 

1 komentarz:

  1. Właśnie ja wyglądam jak ta dziewczyna na ostatnim zdjęciu! to jest tak: cały tydzień jem zdrowo mało i często, zmuszam się do owsianki serka wiejskiego i przegryzania marchewki, ale jak przychodzi weekend.... makabra jak ja mogę pozbyć się mojej słabej woli?

    OdpowiedzUsuń