"Projektant musi być artystą"


Wracam do Was.

Jeśli myśleliście, że moja długa nieobecność spowodowana jest lenistwem, to nic bardziej mylnego.

Przygotowania do mojego ślubu pochłonęły mnie całkowicie, ale dzięki temu urodził się blog www.wyjdzzamnie.blogspot.com, na który Was serdecznie zapraszam.


A teraz informacja, o której wcześniej nie było możliwości napisać.

Przed sobą mam magazyn Imperium Kobiet (dostępny m.in. w Empikach), a w nim piękny edytorial młodego, zdolnego projektanta Huberta Pelca, który zwyciężył VI edycję mojego projektu MFW.

W magazynie także wywiad z Hubertem, a rozmawiał z nim Jakub Smoleń, znany jako "Q"
Zapraszam na bloga Wielkiego "Q"  Fashion & Style of Q

Produkcja sesji to oczywiście moja praca, którą chcę się Wam pochwalić.

Hubert Pelc: Projektant musi być artystą


Rozmawiał: Jakub Smoleń
Zdjęcia: Kacper Sarama




Imperium Kobiet: Wygrałeś VI edycję Mielec Fashion Week. Gdzie dowiedziałeś się o tym wydarzeniu i dlaczego postanowiłeś wziąć w nim udział?
Hubert Pelc: O Mielec Fashion Week dowiedziałem się podczas Young Fashion Day Kielce, i choć z nadmiaru emocji zapomniałem o tym konkursie, później zobaczyłem post na Facebooku i postanowiłem się zgłosić z gotową już kolekcją.

IK: Od pokazu minęły dwa miesiące. Jak z perspektywy czasu wspominasz tamten dzień?
HP: Mielec Fashion Week wspominam wspaniale. Nie tylko dlatego że wygrałem, ale również dzięki bardzo dobrej organizacji, pięknym modelkom i miłej atmosferze. Konkurs dał mi szansę na dalszy rozwój. Mam tutaj na myśli: roczne stypendium w Międzynarodowej Szkole Kostiumografii i Projektowania Ubioru w Warszawie, miejsce w półfinale Off Fashion Kielce i wspaniałą sesję zdjęciową w magazynie Imperium Kobiet. 

IK: Zatem, czy było warto?
HP: Zdecydowanie tak! Tym bardziej, że naprawdę nie spodziewałem się że wygram. Poziom był wysoki.




IK: Patrząc na Twoją kolekcję widać silną, określoną estetycznie kobietę. To spójna i mocna wizja. Co zainspirowało Cię do jej stworzenia? Opowiedz proszę, o niej coś więcej.
HP: Główną inspiracją przy tworzeniu tej kolekcji była geometria. Myślę, że ten motyw jest bardzo widoczny. Poza tym jest bardzo surowa, mocna i nowoczesna. Chcąc dodać jej odrobinę tajemniczości, zaprojektowałem tiulowe, czarne maski zakrywające nos i usta.

IK: Oprócz sesji dla Imperium Kobiet, jedną z nagród jaką zdobyłeś w konkursie, jest roczny kurs w MSKPU w Warszawie. Czy masz jakieś oczekiwania? Czy jest coś czego szczególnie chciałbyś się nauczyć/dowiedzieć? Bo jesteś samoukiem prawda?
HP: Tak, jestem samoukiem. Raz zdarzyło mi się być na profesjonalnym, tygodniowym kursie projektowania, ale nigdy nie uczyłem się tego przez dłuższy czasMam ogromne oczekiwania! Przede wszystkim chciałbym podszkolić swój warsztat. Coś co również bardzo mnie interesuje, to ilustracja mody. Dlatego, chciałbym się nauczyć rysunku żurnalowego.

IK: Masz dopiero 16 lat. Skąd u tak młodego chłopaka, aż taka wrażliwość i pasja do mody?
HP: Szczerze mówiąc… nie wiem skąd. Od zawsze interesuję się sztuką. Rysuję, maluję. I podobno wychodzi mi to całkiem nieźle. Tak przerodziło się to w modę. A moda to według mnie przede wszystkim sztuka. To nie tylko ubrania. Projektant musi być artystą. 




Być czy mieć? Być.

Yves Saint Laurent czy Christian Dior? Yves Saint Laurent.

Ostentacyjność lat 80 czy minimalizm 90? Minimalizm 90.

Vogue czy Harper’s Bazaar? Vogue.

Madonna czy Lady Gaga? Zdecydowanie Lady Gaga!

„Gra o tron” czy „House of Cards”? Nie oglądałem żadnego z nich, ale wydaje mi się, że wolałbym “House of Cards”.

Haute couture czy prêt-a-porter? Haute couture.

Biały czy czarny? Czarny.

Nowy Jork czy Mediolan? Jeśli chodzi o miasto to Nowy Jork, a jeśli chodzi o modę toMediolan.

Converse’y czy Superstar’y? Superstar’y, najbardziej te z kolekcji Pharrella Williamsa.

„Nowe” Gucci czy „nowa” Balenciaga? Balenciaga.

Jay-Z czy Kanye West? Jay-Z.




Biała koszula czy biały T-shirt? T-shirt.

Snapchat czy Instagram? Instagram.

Polska czy świat? Świat.

Moda damska czy moda męska? Damska, ale kiedyś chciałbym się zająć również męską.

Twój ulubiony projektant… Iris van Herpen, Riccardo Tisci i Sarah Burton.

Twój ulubiony dom mody… Alexander McQueen i Versace.

Ulubiony model/modelka… Ola Rudnicka, Alek Wek i Ruth Bell.

Moda jest dla mnie… Sztuką.

Chciałbym żeby moje rzeczy nosił/nosiła… Anna Dello Russo i Lady Gaga.

Twoją ikoną stylu jest… Wspomniana wcześniej, Lady Gaga.

Podziwiam… Donatelle Versace.

Kibicuję… Anthony’emu Vaccarello, który zaczął pracę dla Saint Laurent Paris.

Wspieram… Domy mody zmieniające ilość kolekcji wypuszczanych rocznie. Ja również uważam, że moda nie powinna być podporządkowana mediom społecznościowym. Liczy się jakość, a nie ilość!

Popieram… Giorgia Armaniego, który zrezygnował z wykorzystywania naturalnych futer w swoich kolekcjach.

Za 10 lat będę…  Projektował kolekcje dla swojej własnej marki. Przynajmniej taką mam nadzieję. 




Zdjęcia: Kacper Sarama
Stylizacja: Jakub Smoleń
Makijaż: Katarzyna Czyrny
Włosy: Salon EGO
Modelki: Klaudia Skawińska i Magdalena Kida
Produkcja: Ilona Jankowska PROJECT



Komentarze