środa, 18 lipca 2012

Mail do agencji


Jednym z moich codziennych zadań przy konkursie The Look of The Year było odbieranie zgłoszeń od dziewcząt, które marzyły o karierze modelki.
Zgłoszenie zawierało podstawowe dane osobowe, wymiary oraz zdjęcia, które należało załączyć.
Na naszej stronie internetowej wielkimi literami była prośba, aby zdjęcia były dobrej jakości i aby dołączyć zdjęcia portretowe, w stroju kapielowym i z widoczną sylwetką
Niestety dla większości dziewcząt nasza prośba była zupełnie niezrozumiała...




zdj.kobieta.dziennik.pl


Zgłoszenia przeglądałam zatem między godziną 10-11 popijając dopiero co zaparzoną kawę.
Pozwalały mi one nastroić się na resztę ciężkiego dnia.

Dziennie na moją skrzynką przychodziło kilkadziesiąt zgłoszeń co tygodniowo dawało  kilkaset zgłoszeń.
90% z nich niestety było nieodpowiednich...

Jakich błędów unikać? Co zrobić, aby zgłoszenie zostało przeczytane? Odpowiem na te pytania, aby więcej ich nie popełniać.

1. Tytuł maila.
Zazwyczaj formularz zgłoszeniowy powinien być załączony na stronie internetowej i należy go uzupełnić.
Jednak bywa często, że z jakichś powodów same musimy go wysłać. W takich wypadkach maila należy zatytułować zwyczajnie "FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY"

PROBLEM:  Jeśli otrzymywałam formularz zatytułowany "?" lub "I jak?" lub "Ania" zwyczajnie ich nawet nie przeglądałam.


2. Nasz adres mailowy.
Warto, aby każdy z Was założył sobie maila, za który nie będzie się musiał wstydzić.
Powinien to być mail np. anna.kowalska@..... lub a.kowalska@ lub a_kowalska.... 
Wiadomo, że te najpopularniejsze są zajęte, ale zawsze można dołączyć cyfry...


PROBLEM: Wielokrotnie sama dostawałam wypieków na twarzy kiedy miałam wysłać odpowiedź na adres: rezolutnamyszka@...., goraca_laska@....., sliska18@..... xxxxXxxXxxX@......


3. Treść maila.

Jeśli poprzednie dwa punkty mogły się spodobać i miałaś na tyle szczęścia, aby zgłoszenie zostało przeczytane powinnaś zrobić wszystko, aby treść maila również była bogata o najważniejsze informacje o jakie jesteś poproszona.
Treść maila powinna zawierać:
- Imię i Nazwisko
- Nr telefonu komórkowego
- Mail
- Miasto - lokalizacja - na początku wystarczy samo miasto
- Wiek (data urodzenia)
- Dane zawodowe
- wzrost
- obwód biustu/klatki piersiowej
- obwód talii/pasa
- obwód bioder



PROBLEM: Nie powinnyście w mailach opowiadać swoich życiowych historii i jak bardzo chciałybyście zostać modelką. Odpowiedzi na takie maile dla nas są bardzo czasochłonne i niezręczne.


4. Zdjęcia.
Na samym końcu dobrnęliśmy do zdjęć, które wbrew pozorom powinny być najważniejsze.
Czy uważacie, że na złość prosimy was o wysłanie konkretnych zdjęć? Że jesteśmy tacy źli i specjalnie wam utrudniamy, podpowiadając, że powinno to być zdjęcie: portret, sylwetka, strój kąpielowy?
Musicie pamiętać, że wysyłając zdjęcia powinny być wysłane w rozmiarach o jakie dana agencja prosi.
Nie potrzebujemy na samym początku wielkich formatów na bilbordy, a takie rozmiary tylko mogą spowodować, że mail trafi do spamu.
Najlepszy rozmiar dla zdjęcia to nie przekraczający 1000 px wysokości i szerokości. najlepiej w granicach od 600 px do 800 px. Wiele programów graficznych umożliwia zmianę wielkości zdjęcia lub można to zrobić za darmo online na stronie http://www.picnik.com/
Zdjęcia powinny także być zrobione bez makijażu i na jakimś neutralnym tle np. białej ścianie.
Nie chcemy od was zdjęć już w pełnym makijażu i stylizacji. Z takich zdjęć niczego nie jesteśmy w stanie wywnioskować. Okulary, zbyt duże nakrycie głowy, upięte włosy...wszystko mogą zepsuć.
Wasze zdjęcia nie muszą być wykonane przez fotografa czy też najnowocześniejszym aparatem.

Ważne, aby wykorzystać światło dzienne i abyśmy się mogli dowiedzieć wszystkiego o twoim prawdziwym wyglądzie- nie tym w pełnym makijażu.

Tak powinny wyglądać polaroidy.

                                                                                        zdj.mytrendyshow.blog.cz


 PROBLEM: Uwierzcie, że nie zachęcacie do zaproszenia was na rozmowę wysyłając zdjęcie rodzinne (zazwyczaj ze ślubu), zakreślając w pancie swoją głowę wśród 30 innych gości i podpisanie zdjęcia "To ja"lub gdy wysyłacie zdjęcie z dyskoteki z butelką piwa w ręcę...











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz