Castingi

Castingi są chlebem powszednim dla każdej modelki i każdego modela.
Nawet te najlepsze modelki muszą pojawiać się na castingach.

W ciągu półtora roku pracy przy konkursie The Look Of  The Year zorganizowałam ogromną liczbę castingów, które odbywały się w każdy weekend w największych miastach Polski.





Jak dobrze wypaść na castingu?

Zadbaj o wygląd i strój...
W modelingu liczy się naturalne piękno.
Złe wrażenie robiły na nas tipsy, mocny makijaż, pstrokata biżuteria, kapelusze, dredy, warkoczyki.
Najlepiej jest się pojawić w stroju podkreślającym sylwetkę, ale nie wyzywającym.
To co masz na sobie musi odzwierciedlać Ciebie, musisz się w tym dobrze czuć. Sam casting jest stresujący, po co dokładać sobie zmartwienia czy przypadkiem nie odpadnie Ci tips!

Zabierz ze sobą...
- zgodę rodziców w przypadku niepełnoletności
- dotychczasowe swoje zdjęcia (jeśli nie posiadasz jeszcze profesjonalnego portfolio)
Jeśli nie posiadasz takich zdjęć- głowa do góry. Lubimy nieznane twarze:)
- dwuczęściowy kostium kąpielowy, zapewne zostaniesz poproszona o zaprezentowanie się w nim.
Jest to ważne, ponieważ widać wtedy wszystkie Twoje walory lub mankamenty. Pamiętaj o depilacji!
- buty na wysokim obcasie

Przygotuj odpowiedzi na pytania...
- Dlaczego chcesz być modelką?
- Czy rodzina wspiera Cię w Twojej decyzji?
( Jeśli tak to jesteś szczęściarą. Dla nas jest to ważna odpowiedz, ponieważ wiemy, że nie będzie problemów z wyjazdami)
- Czy masz już doświadczenie w modelingu?
- Czy uważasz, że nadajesz się  na modelkę?
(Ważne, abyś przeczytała mój post dotyczący wyglądu modelek i na pytanie odpowiedziała pozytywnie, bo w przeciwnym razie jury może nie zrozumieć po co przyszłaś na casting, skoro uważasz, że się nie nadajesz)
- Czy lubisz podróżować?
(Modelki dużo podróżują, więc musisz je lubić. Jeśli podróże Cię męczą, masz chorobę lokomocyjną, nie lubisz zmieniać miejsca i ciągłego pakowania się- zastanów się czy na pewno chcesz być modelką)
- Jaka jest Twoja znajomość języków obcych?
( W tym wypadku nie należy kłamać o biegłej znajomości języka angielskiego, ponieważ z pewnością następne pytanie to będzie "What do you think about politics in today's world?" :)
Ja nie miałam tego problemu, bo jeśli mówiłam o mojej znajomości języka hiszpańskiego, nie miał mnie kto sprawdzić :) Oczywiście nie kłamałam:)


Na wszelki wypadek przygotuj sobie przedstawienie swojej osoby w języku angielskim.
Wystarczy przedstawienie się i opowiedzenie o swoich zainteresowaniach.


Kiedy stawiałam pytanie "Czy chcesz wygrać ten casting?" lubiłam słyszeć odpowiedź "Tak. Chcę."
Wiedziałam,że dziewczyna wie czego chce. 


Ważne: Przy odpowiedzi na pytania, patrz prosto w oczy rozmówy i nie rozglądaj się po suficie.
Staraj się unikać "yyyyyy" :)







Zdjęcia pochodzą z Finału konkursu QUEEN OF THE YEAR z 2011 roku.
Byłam przewodniczącą składu jurorskiego.

Komentarze

  1. Hahaha... "(...) mocny makijaż, pstrokata biżuteria (...) Najlepiej jest się pojawić w stroju podkreślającym sylwetkę, ale nie wyzywającym." - Ostatnie zdjęcie pokazuje, że dopiero po castingu ubierzemy Cię wyzywająco w pstrokate diamenciki z bazaru :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To jest konkurs, gdy już mamy za sobą wszystkie castingi, a biżuteria i strój należały do projektantki Ewy Ciepielewskiej.

    OdpowiedzUsuń
  3. Stąd chyba wypowiedź "dopiero po castingu" :) Polecam czytać ze zrozumieniem. I bez znaczenia jest kogo to projekt.

    OdpowiedzUsuń
  4. tak czy siak na pewno nie były z bazaru... -_-

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz