"Zrób sobie polaroidy"

Witam gorąco po okresie świątecznym. Mam nadzieję, że spędziliście święta w miłej, rodzinnej atmosferze.
Teraz czas wracać do swojej pracy...dla niektórych być może dopiero po Sylwestrze :)

Kilka dni przed świętami organizowałam casting, który był dla mnie inspiracją do stworzenia dzisiejszego posta.

Temat, który chcę dzisiaj opisać wydawałoby się jest już oklepany i wszystkim wydaję się, że wiedzą co to znaczy " Zrobić polaroidy" , rzeczywistość jest jednak zupełnie inna.

Osoby "bawiące się w modeling", udziały w pokazach, konkursach piękności, często proszone są o wysłanie zdjęć tzw. polaroidów.
Czym właściwie są polaroidy? Jak je wykonać? Gdzie je wykonać? Kto powinien je wykonać?

Strony internetowe nie pomagają w znalezieniu określenia słowa "polaroid".
Pojawiają nam się informacje o starym aparacie (zresztą pamiętam, że taki mieli moi rodzice) , który po zrobieniu zdjęcia od razu je "wydaje".
Jak się to ma do zdjęć, które ma wykonać modelka?Odpowiadasz: Nijak!
Pamiętam jak kilka razy na skrzynkę pocztową dostałam dostałam wiadomość " Pani Ilono nie mam w domu  takiego aparatu. Czy mam kogoś szukać kto posiada taki aparat? Czy nie można tych zdjęć zrobić cyfrówką?"....

Zagłębiając się w historię agencji modelek i tego jak dawniej wyglądał casting , wywnioskowałam, że nazwa wzięła się z tego, że kiedy modelka pojawiała się na castingu, wykonywano jej zdjęcia aparatem Polaroid (które natychmiastowo się "wysuwało" z aparatu i było gotowe do wpięcia z ankietą, którą wypełniała modelka). Te zdjęcia były robione zazwyczaj przez samą właścicielkę agencji lub asystenta na białym tle, kiedy modelka była ubrana tylko w bieliznę lub strój kąpielowy bez wykonanego makijażu.



Zdjęcie wykonane Polaroidem
Czyli jednak jakiś związek jest, jednak nie wszyscy o tym wiedzą.

Kiedy pojawiacie się na castingu i jesteście poproszone o wykonanie polaroidu znaczy to, że chcemy otrzymać zdjęcie:
- w bieliźnie lub stroju kąpielowym
- bez makijazu
- w rozpuszczonych, naturalnie ułożonych włosach (jeśli włosy są długie to dobrze jeśli kandydatka wyśle także zdjęcia w wysoko spiętych włosach, pomoże nam to ocenić chociażby jak długą macie szyję, jak wyglądają wasze plecy)
- bez retuszu
- bez biżuterii
- na białym tle ściany lub innym
- bez pozowania
- z dobrze widoczną twarzą modelki
- z dobrze widoczną sylwetką modelki

Wielokrotnie dostajemy zdjęcia na tle szafy, z psem plątającym się pod nogami, na tle pokoju (który często wygląda jakby przed chwilą przeszło przez niego tornado :) )

Chcę uświadomić Wam jak "to" wszystko wpływa na Wasz wizerunek i ostateczną ocenę.

"Kto może mi wykonać polaroidy?"
Może zrobić to nawet ktoś z domowników, kto umie posługiwać się aparatem fotograficznym (ale wcześniej musi wiedzieć jak to zrobić, więc koniecznie pokaż mu ten post). Zawsze możesz też skorzystać z pomocy fotografa ( on powinien wiedzieć jak dobrze wykonać polaroidy) jednak to będzie zapewne kosztowało kilkadziesiąt złotych.

Zdjęcia pochodzą ze strony agencji modelek Gaga Models

Mam nadzieję, że skorzystacie z moich rad.
Zapraszam do komentowania postów.

Pozdrawiam

Komentarze