Young Fashion Day 2015


W minioną sobotę 21 marca miałam przyjemność uczestniczyć w V edycji konkursu dla pasjonatów i entuzjastów mody Young Fashion Day, którego Organizatorem jest młody mężczyzna Tomasz Fitowski.





Tegoroczna edycja pt. "Opętani w geometrii" odbywała się w Wojewódzkim Domu Kultury w Kielcach. Pokaz rozpoczął się z kilkuminutowym opóźnieniem o godzinie 18.10.

Organizator YFD Tomasz Fitowski ze swoją imprezą "wystartował" rok po moim pokazie Mielec Fashion Week. Z powodu rocznej przerwy MFW, w tym roku zarówno Young Fashion Day i Mielec Fashion Week obchodziły swój mały Jubileusz.

Dokładnie pamiętam jak Tomasz dzwonił do mnie rozpoczynając pracę nad I edycją Young Fashion Day i pytał o kilka rad dotyczących organizacji.
Od tamtego momentu w  pewnym sensie ze sobą współpracujemy, dając większe możliwości projektantom na zaprezentowanie się.

W tym roku wreszcie po kilku latach mogłam przyjąć propozycję, aby zasiąść w Jury tego konkursu (przy wcześniejszych edycjach z powodu natłoku pracy, nie mogłam być obecna), a gdy się zgodziłam od razu zaproponowano mi, objęcie stanowiska przewodniczącej Jury.
To duży zaszczyt, ale też wyzwanie i odpowiedzialność, bo w pewnym sensie decydowałam o najbliższej przyszłości młodych ludzi.

Warunkiem uczestnictwa w YFD jest nieposiadanie wyższego wykształcenia w zakresie projektowania ubioru.
Dlatego, dużym zdziwieniem dla mnie był poziom prezentowanych kolekcji. Niektóre były mocno przemyślane.

Jury przyznawało punkty od 1 do 5 w każdej z wymienionych kategorii:
- dobór materiałów, kolorów i dodatków
- spójność i oryginalność kolekcji
- kreatywność
- dokładność wykonania strojów

... i o ile trzy pierwsze kryteria można było ocenić sumiennie, to ostatnie było nie lada wyzwaniem, w końcu obserwowaliśmy kolekcje oddaleni o jakieś 4 metry od końca wybiegu, nie mogąc ich dotknąć.

Wydarzenie rozpoczęto pokazem towarzyszącym Katarzyny Lanckorońskiej, laureatki OFF FASHION, kolekcja zrobiła na mnie olbrzymie wrażenie.
Katarzyna była uczestniczką pokazu Mielec Fashion Week w 2012 roku.
Myślałam, że będę mogła z nią porozmawiać o kolekcji i jej osiągnięciach, ale Kasia nie mogła uczestniczyć w YFD, ponieważ w tym czasie była w Los Angeles.












Po prezentacji projektantów biorących udział w konkursie Jury udało się na obrady.
I tutaj wielki plus dla Organizatorów... Zaprowadzono nas do pokoju Pana Dyrektora Wojewódzkiego Domu Kultury, gdzie przygotowano mnóstwo pyszności....których niestety nie mogłąm spróbować :(  ponieważ musieliśmy wyłonić zwycięzcę, drugie i trzecie miejsce.

Jednogłośnie z liczbą punktów 184 wygrał duet Barbara i Ola Kaczkoś z kolekcją odzieży, w której cechami charakterystycznymi było zestawienie skóry ekologicznej z błyszczącymi dodatkami i geometrycznymi bryłami.
Pozostałe dwa miejsca zdobyły liczbę punktów 152, 151 więc minimalna różnica sprawiła, że Jurorzy musieli przedyskutować kolekcję "na nowo".

Pokaz finałowy należał do Diany Walkiewicz. Tutaj możesz zobaczyć film- Pokaz Finałowy


Mamy wyniki!!!
Jako przewodnicząca Jury musiałam przywitać się z publicznością, powiedzieć kilka zdań i wręczyć tytuł Projektanta Young Fashion Day 2015  dziewczynom, których kolekcja zachwyciła wszystkich!








Na okazję Young Fashion Day założyłam kostium polskiego projektanta Kamila Urbaniaka, którego ubrania zajmują coraz więcej miejsca w mojej garderobie.
Dziękuję Kamil :)


"Przewodnicząca jury- Ilona Jankowska, reżyser pokazów mody i choreograf przyznała, że I miejsce zostało przyznane jednogłośnie. Jej zdaniem, Young Fashion Day, promujący utalentowaną młodzież, interesującą się projektowaniem odzieży, to świetny pomysł, rozwijający uczestników poprzez nagrody, które otrzymują. Laureaci i wyróżnieni w konkursie będą mogli skorzystać z zajęć Krakowskich Szkół Artystycznych i wystąpić w pokazach mody w Mielcu i Radomiu."


Radio Kielce

Komentarze